REKLAMY
Ze względu na specyfikę i położenie gminy, możliwości lokalizowania reklam zostały w uchwale ograniczone:
WAŻNE DEFINICJE
Definicji ustawowych jest kilka i należy je rozumieć łącznie. Wynika z nich, że:
reklamą nazywa się reklamowaną treść;
tablica reklamowa to reklama umieszczona na powierzchni płaskiej (o płaskiej konstrukcji) a urządzenie reklamowe to reklama umieszczona na powierzchni niepłaskiej (o konstrukcji niepłaskiej).
Co mówią przepisy?
reklama - upowszechnianie w jakiejkolwiek wizualnej formie informacji promującej osoby, przedsiębiorstwa, towary, usługi, przedsięwzięcia lub ruchy społeczne;
tablica reklamowa - przedmiot materialny przeznaczony lub służący ekspozycji reklamy wraz z jego elementami konstrukcyjnymi i zamocowaniami, o płaskiej powierzchni służącej ekspozycji reklamy, w szczególności baner reklamowy, reklamę naklejaną na okna budynków i reklamy umieszczane na rusztowaniu, ogrodzeniu lub wyposażeniu placu budowy, z wyłączeniem drobnych przedmiotów codziennego użytku wykorzystywanych zgodnie z ich przeznaczeniem.
Łączna powierzchnia tablic reklamowych, na jednej nieruchomości nie może przekroczyć 6 m² i mogą one być sytuowane na max. 2 konstrukcjach.
Przykłady reklam różnych formatów, przewidziane w uchwale krajobrazowej
Na terenie Kampinoskiego Parku Narodowego wprowadzony został całkowity zakaz umieszczania reklam. Ponadto, zakazane zostało lokowanie reklam na terenie obiektów umieszczonych w Gminnej Ewidencji zabytków, cmentarzy, szkół oraz na terenach zieleni.
Wprowadzony limit powierzchni reklamy do 6 m² daje możliwość umieszczenia np.:”
Limit 6 m² reklamy na nieruchomość daje możliwość umieszczenia np.:
Formaty A
format A – należy przez to rozumieć tablicę reklamową
lub urządzenie reklamowe o następujących gabarytach:
1. powierzchnia ekspozycyjna: maksymalnie 0,2 m² ,
2. w przypadku formy wolnostojącej: maksymalnie do 3 m wysokości, maksymalnie do 0,7 m szerokości
i maksymalnie do 0,2 m grubości;
, B
format B – należy przez to rozumieć tablicę reklamową lub urządzenie reklamowe o następujących
gabarytach:
1. powierzchnia ekspozycyjna: większa niż 0,2 m² i maksymalnie 0,7 m² ,
2. w przypadku formy wolnostojącej: maksymalnie do 3 m wysokości, maksymalnie do 1,2 m
szerokości i maksymalnie do 0,3 m grubości;
, C
format C – należy przez to rozumieć tablicę reklamową lub urządzenie reklamowe o następujących gabarytach:
1.powierzchnia ekspozycyjna: większa niż 0,7 m² i maksymalnie 3 m² ,
2.w przypadku formy wolnostojącej: maksymalnie do 3 m wysokości, maksymalnie do 1,8 m szerokości i
maksymalnie do 0,3 m grubości;
Reklamy formatu A
format A – należy przez to rozumieć tablicę reklamową
lub urządzenie reklamowe o następujących gabarytach:
1. powierzchnia ekspozycyjna: maksymalnie 0,2 m² ,
2. w przypadku formy wolnostojącej: maksymalnie do 3 m wysokości, maksymalnie do 0,7 m szerokości
i maksymalnie do 0,2 m grubości;
i B
format B – należy przez to rozumieć tablicę reklamową lub urządzenie reklamowe o następujących
gabarytach:
1. powierzchnia ekspozycyjna: większa niż 0,2 m² i maksymalnie 0,7 m² ,
2. w przypadku formy wolnostojącej: maksymalnie do 3 m wysokości, maksymalnie do 1,2 m
szerokości i maksymalnie do 0,3 m grubości;
muszą znajdować się w odległościach:
Reklama formatu D musi znajdować się w odległościach:
Tablica kierunkowa - jest to jedna lub wiele tablic reklamowych, umieszczonych na wspólnej konstrukcji, wskazujących kierunek dotarcia do działalności.
Dopuszczalne wymiary i liczba powierzchni ekspozycyjnych dla tablic kierunkowych:
Maksymalne wymiary tablicy kierunkowej