elewacja – należy przez to rozumieć płaszczyznę przegrody zewnętrznej budynku (ściany) wraz z istotnymi detalami architektonicznymi i attyką, z wyłączeniem otworów okiennych, drzwiowych i witryn, której:
format A – należy przez to rozumieć tablicę reklamową lub urządzenie reklamowe o następujących gabarytach:
format B – należy przez to rozumieć tablicę reklamową lub urządzenie reklamowe o następujących gabarytach:
format C – należy przez to rozumieć tablicę reklamową lub urządzenie reklamowe o następujących gabarytach:
format D – należy przez to rozumieć tablicę reklamową lub urządzenie reklamowe o następujących gabarytach:
format E – należy przez to rozumieć tablicę reklamową lub urządzenie reklamowe o następujących gabarytach:
Format F – należy przez to rozumieć tablicę reklamową lub urządzenie reklamowe w formie wolnostojącej i o następujących gabarytach:
forma ażurowa – należy przez to rozumieć tablicę reklamową lub urządzenie reklamowe, których powierzchnię ekspozycyjną tworzą płaskie lub przestrzenne litery bądź grafiki – w tym szczególnie napisy, znaki, logo, symbole:
forma wolnostojąca – należy przez to rozumieć taki sposób sytuowania tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego, w którym posiadają one niezależną własną konstrukcję nośną, trwale lub nietrwale związaną z gruntem;
istotne detale architektoniczne – należy przez to rozumieć bonie, gzymsy, pilastry, krawędzie (uskoki), miejsca zmiany materiału wykończeniowego, lizeny, kolumny, frontony, obramienia i opaski okienne;
osie kompozycyjne elewacji – należy przez to rozumieć linie proste, na których oparte są istotne architektonicznie elementy wystroju elewacji – linie proste, biegnące na przedłużeniu krawędzi otworów okiennych i drzwiowych elewacji, osie symetrii tych otworów oraz na przedłużeniu uskoków elewacji lub zmiany materiału wykończeniowego, a także krawędzie lub osie symetrii ścian lub istotnych detali architektonicznych, takich jak: gzymsy, pilastry, lizeny, blendy;
powierzchnia ekspozycyjna – należy przez to rozumieć część tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego, niestanowiącą elementów konstrukcyjnych i zamocowań, przeznaczoną do ekspozycji reklamy lub reklam;
przęsło ogrodzenia – należy przez to rozumieć element konstrukcyjny i ozdobny ogrodzenia, znajdujący się między podporami (słupkami) ogrodzenia;
reklama okolicznościowa – należy przez to rozumieć tablicę reklamową lub urządzenie reklamowe, niebędące szyldem, w postaci nietrwale związanej z gruntem, budynkiem lub budowlą, formy płaskiej bądź przestrzennej, umieszczane przez okres nie dłuższy niż 14 dni w związku z wydarzeniem sportowym, kulturowym lub społecznym, które posiada datę rozpoczęcia i zakończenia;
reklama wyborcza – należy przez to rozumieć szczególny rodzaj reklamy okolicznościowej, obejmujący materiał wyborczy, referendalny, reklamę kandydatów lub organizacji, które reprezentują, sytuowane na potrzeby i wyłącznie w trakcie kampanii wyborczych (parlamentarnych, w tym do Parlamentu Europejskiego, prezydenckich, lub do jednostek samorządu terytorialnego);
słup ogłoszeniowo-reklamowy – należy przez to rozumieć urządzenie reklamowe w formie wolnostojącej, posiadające powierzchnię ekspozycyjną w formie walca;
szyld – należy przez to rozumieć szyld w rozumieniu art. 2 pkt 16d ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
tablica kierunkowa – należy przez to rozumieć tablicę reklamową lub jedną z tablic reklamowych sytuowanych na wspólnej konstrukcji, nie będącą szyldem, wskazującą kierunek dotarcia do działalności, dedykowaną potencjalnym klientom;
tablica reklamowa – należy przez to rozumieć tablicę reklamową w rozumieniu art. 2 pkt 16b ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
urządzenie automatyczne – należy przez to rozumieć obiekt znajdujący się poza budynkami i tymczasowymi obiektami budowlanymi, umożliwiający zdalne dostarczanie usług oraz pełną lub częściową samoobsługę klienta, w szczególności: bankomaty, mapy interaktywne, automaty z żywnością, paczkomaty, lodówki z żywnością, panele i stacje dostarczające usługi transportowe, fotobudki i infokioski;
urządzenie reklamowe – należy przez to rozumieć urządzenie reklamowe w rozumieniu art. 2 pkt 16c ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
witryna – należy przez to rozumieć każde z okien lub drzwi wraz z otworem okiennym lub drzwiowym, w którym jest ono umieszczone, przynależne lokalowi użytkowemu oraz przeszkloną część elewacji wraz z elementami konstrukcyjnymi i ozdobnymi przeszklenia takiego lokalu.